Παράδειγμα:
Το 3ο ΔΣ Ρόδου έχει 240 μαθητές, ενώ το 14ο έχει 120.
Ο λόγος του αριθμού των μαθητών του 3ου ΔΣ προς τον αριθμό των μαθητών του 14ου ΔΣ μπορεί να εκφραστεί:
α) με κλάσμα: 240/120=2
β) με διαίρεση: 240:120=2
γ) χρησιμοποιώντας το «προς»: 240 προς 120
Από το λόγο φαίνεται πως το 3ο ΔΣ έχει διπλάσιους μαθητές από το 14ο.
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_v-hUIOTsk9t4LQ1tiL3EnCfZTOA03igBbpFqAseXGa0fDVtTB96zLUVvmxXXomoakZwFiQcGv-UjiJUcXfkX_TXr_8VROCPxhnYsnF9sgvaNiJrFScpO_oCi_wZZa2bJOq9eIqjMeQ0eEBy4RKO7QVlW8NoOg=s0-d)
Το 3ο ΔΣ Ρόδου έχει 240 μαθητές, ενώ το 14ο έχει 120.
Ο λόγος του αριθμού των μαθητών του 3ου ΔΣ προς τον αριθμό των μαθητών του 14ου ΔΣ μπορεί να εκφραστεί:
α) με κλάσμα: 240/120=2
β) με διαίρεση: 240:120=2
γ) χρησιμοποιώντας το «προς»: 240 προς 120
Από το λόγο φαίνεται πως το 3ο ΔΣ έχει διπλάσιους μαθητές από το 14ο.
Παράδειγμα
Τα 6 δοχεία με μέλι ζυγίζουν 18 κιλά. Πόσο ζυγίζουν τα 9 δοχεία;
Με αναλογία
Δημιουργούμε έναν πίνακα με τα ποσά και τις τιμές.
Γράφουμε την αναλογία
Παίρνουμε τα χιαστί γινόμενα
Λύνουμε την εξίσωση
Γράφουμε την απάντηση του προβλήματος
Με αναγωγή
Παράδειγμα
6 εργάτες τελειώνουν ένα έργο σε 12 ημέρες. Αν οι εργάτες ήταν 8 σε πόσες μέρες θα τελείωναν το ίδιο έργο;
6 εργάτες τελειώνουν ένα έργο σε 12 ημέρες. Αν οι εργάτες ήταν 8 σε πόσες μέρες θα τελείωναν το ίδιο έργο;
Για να λύσω ένα πρόβλημα με αντιστρόφως ανάλογα ποσά, μπορώ να χρησιμοποιήσω δύο μεθόδους: την αναγωγή στη μονάδα και σχηματίζοντας έναν πίνακα με ποσά και τιμές.
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_teeGU35GTeyKgDtURyvIq3qtPRi1qVJdEbeWez3bSs_Jh8IYVuUCHPdk_ixlJsyFqpT95PDWkq79ixbrbLszj_zeF0QRBB2BXDNFPg6NFH5IFDwsTBCroGkf9uzX5IZwl4I3ws9xHi_gzclJlW2Pi4mwNJCA=s0-d)
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vmqSecYYuzAiaz5jhz3fcfi7GhxXxpdPSkIB7bbKbg6egWCFBlQkotyO76fne-lEm7wlKEjDUbW8NkQPkE8G5otZby2quGlXnjvGv0l6BpFH5VWcNlKyZGqCnDkOlPfECWizV71wRraQn0P1BT6m0Wn5ZPpQ=s0-d)
![](https://www.editmysite.com/editor/images/na.png)
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vnfu-3GeLmL3Tzdj6_fjmAjkd9EHqeYdPt8hB4H2JqKl79f63GVW3oV_0YHh30JK-DeU7eaQx72jlu5B5aE0qpXKYnm0Sz6TpsXVrw9OwbLGHlA86chUYLGEBzCF0RbdE2TGyzWg=s0-d)
Παράδειγμα
Πέντε μαρκαδόροι κοστίζουν 3 €. Πόσο κοστίζουν οι 12 ίδιοι μαρκαδόροι;
Λύση με την απλή μέθοδο των τριών:
Πέντε μαρκαδόροι κοστίζουν 3 €. Πόσο κοστίζουν οι 12 ίδιοι μαρκαδόροι;
Λύση με την απλή μέθοδο των τριών:
Παράδειγμα
6 εργάτες τελειώνουν ένα έργο σε 12 ημέρες. Αν οι εργάτες ήταν 8 σε πόσες μέρες θα τελείωναν το ίδιο έργο;
Λύση με την απλή μέθοδο των τριών:
6 εργάτες τελειώνουν ένα έργο σε 12 ημέρες. Αν οι εργάτες ήταν 8 σε πόσες μέρες θα τελείωναν το ίδιο έργο;
Λύση με την απλή μέθοδο των τριών:
Στα προβλήματα με ποσοστά γενικά ισχύει :
![](https://www.editmysite.com/editor/images/na.png)
Παράδειγμα:
Ένα παντελόνι κοστίζει 80€. Τον Αύγουστο πωλείται με έκπτωση 30%. Ποια είναι η νέα τιμή του παντελονιού;
Στο πρόβλημα γνωρίζουμε:
Η αρχική τιμή του παντελονιού είναι 80€. (αρχική τιμή)
Η έκπτωση είναι 30% (ποσοστό μείωσης)
Ψάχνουμε να βρούμε:
Ζητούμενο είναι η νέα τιμή του παντελονιού. (τελική τιμή)
1ος τρόπος:
Αρχικά πρέπει να βρούμε τη μείωση στην τιμή του παντελονιού
Για να βρούμε το 30% των 80€ κάνουμε τον πολλαπλασιασμό:
80*0,30=24€ η μείωση στην τιμή του παντελονιού
Η τελική τιμή θα είναι: 80-24=56€
2ος τρόπος:
Δημιουργούμε έναν πίνακα με ανάλογα ποσά
Εφόσον τα ποσά είναι ανάλογα, λύνουμε τα σταυρωτά γινόμενα:
100*χ=30*80
100*χ=2400
χ=2400:100
χ=24€
Η τελική τιμή του παντελονιού θα είναι:
80-24=50€
3ος τρόπος
Δημιουργούμε έναν πίνακα με ποσά την αρχική και την τελική τιμή:
Λύνουμε τα σταυρωτά γινόμενα:
100*χ=70*80
100*χ=5600
χ=5600:100
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου